Meten is weten

Je kan zoveel en zo hard trainen als je wil. Jammer genoeg is dit het slechtste wat je kan doen. Elk persoon heeft een bepaalde werkcapaciteit die afhankelijk is van verschillende factoren. Zo zal een beginner minder moeten trainen dan een gevorderd persoon om spiermassa op te bouwen. Vrouwen gaan meer gebaat bij een hoger en gecontroleerd herhalingstempo in vergelijking met mannen. Daarnaast hebben o.a. stress en de slaapkwaliteit ook veel invloed op je ‘belastbaarheid’ op het gebied van training.

Herstel is belangrijk om spiermassa op te bouwen. Wanneer je traint, ontstaat er spierschade. Deze spierschade dient herstelt te worden door middel van voeding en rust. Na het herstel kom je in de fase van ‘spieropbouw’. Als je overmatig traint, is de kans groot dat je geen progressie meer zal maken en zelfs achteruit zal gaan op het gebied van kracht en spiermassa omdat je niet in de fase van ‘spieropbouw’ komt maar telkens in de fase van ‘herstel’ blijft.

Na een uitgebreide (online) intake stellen wij een programma op maat op. Een programma omvat o.a. oefeningen met aandachtspunten, afbeelding of video, aantal werksets en herhalingen.

voedingsadvies

Net zoals bij training zien veel mensen de bomen door het bos niet meer omtrent gezonde voeding. Naast training en rust is voeding een belangrijk onderdeel van je herstel en spieropbouw. Net zoals bij het opstellen van trainingsprogramma’s stellen wij een voedingsschema op in functie van jouw doelstellingen na het afnemen van een intake.

Wij stellen geen dieet op maar trachten je levensstijl aan te passen. We focussen op wat wel mag en niet op wat niet mag. We leggen je ook uit waarom je bepaald voeding zoals eiwitten moet eten. Je krijgt deze tools voor het leven!


 

Personal training

Personal training is nog nooit zo ‘hot’ geweest. Er zijn zoveel visies en overtuigingen die het moeilijk maken om het kaf van het koren te scheiden. Wij trachten vanuit een wetenschappelijk en functioneel onderbouwde visie de begeleiding te geven die het best bij een persoon past.

Functioneel trainen, wat is dat nu eigenlijk? Het is niets meer dan trainen volgens de (anatomische) functies van gewrichten en spieren. Daarbovenop koppelen we hieraan jouw doelstellingen en hebben we een correcte definitie van ‘functioneel trainen’.

Een persoon moe maken, kan iedereen. Bij het opstellen van een trainingsprogramma houden wij rekening met onder andere trainingservaring, geslacht, slaapkwaliteit, voedingsgewoontes, enzovoort.

Als trainer ben je ook een adviseur en motivator. Samen zorgen we ervoor dat je sneller progressie maakt dan dat je er alleen voor zou staan.


MIJN ERVARING

Stage bij CAF-training

Trainer bij het SportsReform Center

Begeleiden van (top)sporters in de aanloop naar wedstrijden 

Het begeleiden van meer dan 40 personen

Organiseren van verschillende outdoor BOOTCAMPS

Van oktober 2014 tot januari 2016 jaar zelfstandig personal trainer bij 'HealthCity Zuidpool Premium'

Vanaf januari 2016 zelfstandig personal trainer bij 'The Brick Antwerp'

Online cursus ‘personal training’ bij Bayesian Bodybuilding’

YOR ROY, FIT FOR YOU!